Witteboorden gaat voor transparantie zonder verborgen kosten

2546-outsourcing-gaat-door-let-verborgen-kosten_lOnlangs heb ik voor mijn reis naar China een aantal uren besteed aan het zoeken naar een geschikt vliegticket. Vanwege mijn planning kon ik niet een standaard retourticket kopen en daarom heb ik diverse reiswebsites bezocht. Wat mij op viel en erg irriteerde was dat de ticketprijzen nooit de uiteindelijke verkoopprijs was. Dacht je een interessant vliegticket te hebben gevonden, bleek er nog eens administratiekosten a 15 euro, reserveringskosten a 7,50 euro en ticket fee a 30 euro bij te komen. Voor dat je het weet, ben je 50 euro duurder uit en die kosten zie je niet als je een ticket hebt gevonden. Heel vervelend!! Zo had Tix.nl in mei een leuke actie met een gratis abonnement op het reismagazine Traveller, maar door alle verborgen kosten voelde dat abonnement helemaal niet als gratis. Je begrijpt dat ik geen ticket bij Tix.nl heb gekocht. Leuk al die lokkertjes, maar daar zit een gemiddelde consument niet op te wachten. Hij wil gewoon weten waar hij aan toe is.

Een consument die op het allerlaatste moment in het verkoopproces afhaakt, omdat hij schrikt van de bijkomende extra's is een gemiste kans voor een webshop. Witteboorden zal hier dan ook maximaal op inzetten om dit te voorkomen.

Geef een reactie