Vervolg op Magento...

Witteboorden_persmapInmiddels hebben we voor onze Magento Witteboorden webshop verschillende partijen benaderd, gesproken en hun offertes ontvangen. Wat ons opvalt is de diversiteit in kwaliteit van de offertes en reacties. De ene partij reageert uiterst professioneel met een bedrijfsintroductie, uitgebreide offerte, geeft feedback en komt met vragen over onze programma van eisen.  De ander stuurt slechts een karig mailtje met daarin een prijs en that's it. Jammer, want dit is het eerste echte contactmoment direct met een potentiële klant en dan is het zo belangrijk om meteen een goede indruk te maken. Je krijgt vaak geen tweede kans. Kennelijk leeft dat besef niet bij iedereen. Of is het misschien omdat een hoop webdesigners 'techneuten' zijn en minder bezig zijn met de commerciële aspecten van hun bedrijf? Wat opvalt bij de offertes is dat het niet tot nauwelijks mogelijk is om de verschillende offertes met elkaar te vergelijken. De ene partij komt met een totaalprijs, de ander heeft zijn prijs opgebouwd uit verschillende componenten en weer een ander komt met uurprijzen. Hoe kun je zo ooit appels met appels gaan vergelijken? Als eerste moeten wij, de klant natuurlijk een zo compleet mogelijke programma van eisen opstellen. Dit neemt onduidelijkheden weg. Verder dienen de webshop designers zoveel mogelijkheid openheid van zaken te geven. Maak de offertes transparant! Op die manier neem je ook twijfel bij een klant weg. De afgelopen tijd hebben wij wat kennis opgebouwd en weten hierdoor enigszins waar wij op moeten letten bij de ontwikkeling van een webshop, maar ondanks dat lopen ook wij tegen onbekende zaken aan. Voor een leek is de ontwikkeling van een webshop het helemaal een doolhof terwijl het om grote investeringen kan gaan... Onze deadline is om in van juni met een partij in zee te kunnen gaan, zodat we 3 maanden de tijd hebben om de webshop te ontwikkelen en daar gaan we nog steeds voor. We komen er wel!

Geef een reactie