Twitter case @ClothesMakeMen

Vorige week donderdag heb ik via Twitter een paar schoenen gewonnen van het merk BEJJ. Echt super leuk! Het ging om een verjaardagswedstrijd van de website ClothesMakeMen. Deze website biedt mannen online inspiratie over fashion en verschillende kledingstijlen. Ik volg ClothesMakeMen al een tijdje via Twitter. Zodoende kwam ik er achter dat zij 1 jaar bestaan. Gefeliciteerd! Vanwege hun birthday hadden ze deze wedstrijd georganiseerd waarbij je een paar mooie BEJJ stappers kon winnen. De opdracht was simpel: laat via Twitter weten waarom je een nieuw paar BEJJ schoenen zou verdienen. De Tweet moest ook de Twitter adressen van BEJJ en ClothesMakeMen bevatten. Een hele slimme actie! ClothesMakeMen en BEJJ hebben namelijk bijna 2,000 volgers op Twitter.

Birthday

Als er iets valt te winnen, dan krijg je de meeste volgers wel in beweging! Gevolg? Deze week veel online publiciteit voor ClothesMakeMen en zeker ook voor BEJJ. BEJJ is volgens mij nog een relatief klein schoenenmerk. Overigens wel hard aan de weg aan het timmeren! Door deelname aan deze wedstrijd hebben zij via Twitter veel online naamsbekendheid gegenereerd. Volgens mij ook redelijk gemakkelijk? Mensen worden met een dergelijke actie gevraagd om creatief te zijn, dus de gekste dingen komen naar voren. Die interactie is leuk! Resultaten zijn direct zichtbaar en nodigt volgers uit om nog creatiever te zijn.

Deze birthday bash zie ik dan ook als een interessante case voor Witteboorden. Hoe kunnen wij straks Twitter inzetten om naamsbekendheid te creeren? Zouden wij ook een samenwerking moeten aangaan met een online community zoals ClothesMakeMen? Hoe krijg je je volgers interactief? Leuke om mee te stoeien!

Ideeën voor ons? Laat ze hier achter!