Reclames op het randje

Pepsi santa commercialEr zijn bedrijven die al jaren bekend staan met een reclame of hun logo. Elk jaar rond kerstmis kijken miljoenen mensen uit naar de warme commercials die Coca Cola in de wereld verspreiden om hun merk prominent te laten verkopen.
Hoofdpersoon in de commercials is vaak de kerstman, nu heeft concurrent Pepsi een nieuwe reclame ontwikkeld met natuurlijk de kerstman als hoofdpersoon er in. Maar dan wel op vakantie, en zoals veel mensen weten zijn dat juist de momenten dat je iets anders doet dan mag.
Steeds meer komen er reclames online of op straat met een verwijzing naar de concurrent en een steek onderwater. De vliegticket markt is daar een ander voorbeeld van.
Maar is dit de juiste manier om met je concurrenten om te gaan of moet je juist van je eigen kracht uit gaan. Je moet altijd kijken wat de ontwikkelingen in de markt zijn, maar de vraag is moet je je concurrent er zo bij betrekken?

Pepsi dacht in ieder geval van wel en hier onder vind je de commercial.

Geef een reactie