Mannenproducten en vrouwen volgens @nawazkazmi

Deze week stond er op Marketingfacts! een leuk artikel over de invloed van vrouwen op de aankoop van mannenproducten. Key in het verhaal was dat als je iets probeert te verkopen je vrouwen anders moet benaderen dan mannen. Daarbij in je achterhoofd houdende dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor 80% van alle aankoopbeslissingen. Dat geldt ook voor online aankopen bij webshops met mannenproducten. Dit zette mij enorm aan het denken voor Witteboorden. Niet dat we hier nooit bij hebben stil gestaan. Ons testpubliek voor de webshop bestond namelijk ook vrouwen! Maar dit artikel laat maar weer eens zien hoe belangrijk vrouwelijke kopers zullen zijn. Zij shoppen immers vaker dan mannen, ook in webshops. Waarschijnlijk kopen zij ook geregeld heren ondergoed voor hun partners. In die zin hebben zij dus veel invloed op wat mannen dragen. Tuurlijk zullen de meeste mannen (hopelijk) ook een eigen mening hebben als het gaat om hun kledingkeuze. Uiteindelijk geloof ik toch dat ze uiteindelijk ook vaak zullen luisteren naar hun partner.

Wat moet Witteboorden doen om vrouwen te beïnvloeden tijdens het aankoopproces? Moeten we Onze ‘call-to-action ‘buttons roze maken? Of juist een filmpje maken waarin wij ons introduceren aan de vrouwelijke shopper? Benadrukken dat je man er goed uit komt te zien met ons T-shirt? Een fijn model, die perfect past onder een getailleerd shirt? Ik denk dat wij nog veel kunnen leren van Old Spice. Wie kent de filmpjes niet van die neger? Nee, dan heb ik het niet over de populaire Braboneger op Dumpert. Old Spice een typisch mannenproduct, maar met hun het filmpje richten zij zich op de vrouwelijke koper. Zij zetten hierbij een strakke neger met sixpack in, die waarschijnlijk veel vrouwelijke kopers aanspreekt. Miljoenen viewers!! Dat willen wij ook!

Hoe zouden jullie vrouwelijke kopers proberen te bereiken voor de aankoop van mannenproducten? Welke dingen moet je terugzien in de boodschap?

2 gedachten over “Mannenproducten en vrouwen volgens @nawazkazmi”

  • Leuk artikel! Roze buttons moet je niet doen. Het is goed om met vrouwen rekening te houden, maar dit moet subtiel en doordacht: als je iets roze maakt om vrouwen aan te spreken zullen zij de diepgang missen: 'Denken ze nou echt dat ze mij kunnen bereiken om het roze te maken'. Daardoor kan het een averechts effect hebben.

    Ik ben erg benieuwd naar jullie concept? In welke aspecten is het duurzaam te noemen? En hoe gaan jullie mannen in het wit (laten) hijsen?

    2 aanraders: The Buying Brain (gaat over neuromarketing, met een hoofdstuk toegewijd aan vrouwen (http://www.maudebbekink.nl/2011/10/boekrecensie-the-buying-brain/) en Brandwashed, ook een hoofdstuk over vrouwen (http://www.molblog.nl/bericht/brandwashed-een-review/)

    Reageren
    • Nawaz bedankt voor je reactie! Uiteraard gaan wij onze buttons niet roze maken, maar we vinden het wel erg belangrijk om ook stil te staan bij deze kopersgroep. Je info gaan we dan ook meenemen in onze jacht naar de vrouwelijke online shoppers!

      Duurzaam = combinatie van 100% biologisch katoen, een milievriendelijke verfwijze en recycling.

      Mannen gaan vaker in het wit gekleed, dan je zou denken ;-)

      Reageren

1 artikel(en)

Geef een reactie