Kortingsites: te mooi om waar te zijn...

Gisterenavond besteedde het RTL4 Nieuws aandacht aan de groeiende stroom klachten rondom kortingsites, zoals Groupon. Steeds meer consumenten voelen zich beduveld na het kopen van een mooie kortingsbon. Vaak zijn de acties te mooi om waar te zijn, maar toch gaat de consument ervoor. Nederlanders staan erom bekend dat ze altijd wel te porren zijn voor een mooie korting. Helaas. De goedkope prijzen zijn vaak een lokkertje. De echte prijs ligt meestal stukken hoger. Wat je ziet, is niet wat je krijgt oftewel ‘goedkoop, is duurkoop’. Ik ben van mening dat veel bonnetjesknippers de schuld deels ook bij zichzelf moeten zoeken. De meeste mensen lezen domweg de kleine lettertjes van een Grouponachtige kortingactie niet. Maar goed het blijft vervelend als je  niet krijgt wat je verwacht. Vet balen!

Tot op heden heb ik zelf nog nooit iets gekocht via een Groupon actie of een andere kortingsite. Toen Groupon in Nederland kwam, heb ik mezelf wel direct geabonneerd op hun nieuwsbrief, maar de kortingacties spraken mij totaal niet aan. Het zijn vaak beauty arrangementen, ballonvaarten, 12 grote Fruit-of-the-Loom T-shirts of in groepsverband eten in wokschuren. Deze kortingacties zijn niet aan mij besteed!

Na die RTL nieuwsuitzending ben ik eens gaan googlen op ‘Groupon’. De helft van de zoekresultaten op pagina 1 zijn negatief. Het gaat hier om nooit ontvangen kortingen of een ander soort klacht. Ik moet er niet aan denken dat Witteboorden zo naar voren zou komen op Google. We kunnen dan wel inpakken …

Geef een reactie