Inzet van nieuwe’ social media platforms Pinterest en Instagram…

Afgelopen woensdag heb ik weer eens een bijeenkomst van SMC073 bezocht. Dit keer was één van de onderwerpen social media monitoring. Interessant verhaal over het meten van uitingen op diverse social media kanalen over een specifiek merk, trefwoord, etc. Als het gaat over de inzet van social media, dan gaat het vaak over de ‘vertrouwde’ media Twitter, Facebook en LinkedIn. Nieuwe social media platforms, zoals Pinterest en Instagram, worden nog nauwelijks besproken. Juist naar de business mogelijkheden van die nieuwe media ben ik erg benieuwd. Hoe kunnen deze nieuwe kanalen worden ingezet voor het genereren van traffic met als resultaat een boost in je conversies?

Instagram is inmiddels een mega populair platform voor het delen van foto’s via je smartphone. Door het gebruik van de bekende hashtags kunnen trefwoorden aan foto’s worden toegevoegd. Op die manier kan een brand een eigen kanaal opzetten en zich zo via beelden profileren. Merken die dat inmiddels doen zijn Levi’s en hotelketen Citizen M. Hoe zou Witteboorden Instagram als social media kanaal kunnen inzetten? We hebben geen fysieke winkel en ons assortiment is vrij beperkt. We zijn dus wel snel klaar met foto’s sharen. Of toch niet? We kunnen foto’s sharen van de processen die achter Witteboorden.nl plaatsvinden. Of we zouden ons kunnen focussen op de toekomstige dragers van de Witteboorden T-shirts?? De ambassadeurs van Witteboorden tonen op ons kanaal.

Wellicht is Pinterest een ander interessant social media platform voor Witteboorden? Pinterest is op dit moment de snelstgroeiende website in de Verenigde Staten. Het gaat hier om een ‘sociaal’ online prikbord. Mensen kunnen online foto’s die ze tijdens het surfen tegenkomen vastprikken op hun eigen prikbord. De foto’s bevatten ook een bronverwijzing. Volgers van een online moodboard kunnen zo zien waar de populaire foto’s naar toe verwijzen. Resultaat veel traffic naar de desbetreffende sites. Ook hier is weer de vraag hoe kan Witteboorden dit social media platform conversie verhogend inzetten? Wellicht is het nog te vroeg voor Witteboorden, want Nederland is Pinterest nog aan het ontdekken. Je hebt ook een invitation nodig voor Pinterest, dus het zal wel even duren voordat Nederlanders aan het pinnen zijn. Mocht je trouwens interesse hebben in een Pinterest account stuur mij een e-mail: bas@witteboorden.nl., want volgens mij kan ik je uitnodigen. Heb jij leuke voorbeelden van Pinterest voor business mogelijkheden laat het mij weten!

Geef een reactie