Holleeder : nationale knuffelcrimineel

De afgelopen weken is Willem Holleeder uitgegroeid tot de nationale knuffelbeer van Nederland. Heel bekend Nederland wil met hem op de foto. Studenten vragen Willem binnenkort de hemd van zijn lijf bij Nova College Tour. Lange Frans rapt er flink met de Neus op los. Holleeder is tegenwoordig columnist in de Revue. En nu is Willem Holleeder ook boegbeeld van een nieuw Nederlands horlogemerk Otumm. Wordt Holleeder een ambassadeur voor Otumm zoals John Travolta is voor Breitling? Leer jackie aan, stoere blik en gaan! Het lijkt er steeds meer op dat misdaad inderdaad loont. Stel Bavaria huurt Willem Holleeder in voor een ‘Charlie Sheen’ achtige reclame, dan wordt de bieroorlog een echte oorlog met generaal Freddy voorop. Hoe ver kan je als merk gaan bij het inzetten van 'publieke' figuren?

Zonder het destijds te hebben gerealiseerd, blijkt dat je onze naam ‘Witteboorden’ op allerlei manieren kan interpreteren. Ga maar eens googlen op ‘Witteboorden’. Je komt dan al snel uit bij ‘witteboorden criminaliteit’. Artikelen over Joep, Bernie, Willem E, Laurentius en de Bouwfonds jongens schieten voorbij in de Google resultaten. Ik geef eerlijk toe dat Robbert en ik in ons concept dan ook een kleine knipoog naar criminaliteit hebben verwerkt. Ja, Willem Holleeder komt er zelfs in voor. Totaal niet prominent, maar de ‘kenners’ zouden het moeten zien. Het moet ook weer niet te zwaar worden benadrukt.

Er wordt weleens gezegd dat negatieve reclame ook reclame is. Yves van de Miljonair fair heeft schijnbaar een tijd geleden Badr H als merk vastgelegd. Is het geoorloofd dat merken gebruik maken van criminelen?

Zeg het maar! Vanavond gaan we in ieder geval kijken naar het optreden van Big Willem bij onze vriend Twan!

Geef een reactie