Goed ondernemen is geluk hebben of niet?

Guus Geluk witteboordenElke ondernemer heeft bij het starten van zijn eigen bedrijf een gedachten gang. Hoe gaat het lopen, wat is de forecast en waar staan we over 5 of misschien zelfs wel 10 jaar. Maar hoe bouw je nu eigenlijk zo een forecasting op en waar liggen de kansen bedreigingen in het algemeen?Hoeveel producten moet je bestellen? welke producten moet je bestellen en hoe ga je het aan de man brengen? Deze en nog meer vragen hebben een hoog luchtfiets gehalten en doormiddel van benchmarking kom je natuurlijk wel een stuk maar ben je er niet helemaal.

Dan heb je, je spullen binnen en dan is eigenlijk de grote spanning daar. Gaat het product inslaan in de markt als een bom (en hebben we misschien te weinig besteld?) of blijven we met de hele stappel zitten en moeten we nog jaren lang de schulden afbetalen?

Afgelopen maand zijn we al bezig geweest met een goed en uitgebreid marketingplan. Daarom komen de verschillende onderwerpen aanbod die natuurlijk bij iedereen bekend zijn de 4 P's of in ons geval 5. Doelgroep marketing en natuurlijk hoe ga je dat al bereiken?

Maar is ondernemen niet voor een gedeelte geluk hebben? De juiste mensen op de juiste plaats tegenkomen. Misschien ook wel op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Hoe weet je waar de juiste plaats is en hoe kun je dit al bevorderen. Allemaal vragen waar we over na aan het denken zijn.

Geef een reactie