Gfk: “vrouwen kopen 1/3 van de ondermode voor mannen…”

Gfk's top research analyst Carla Evers heeft recentelijk mooie cijfers gepubliceerd over onze bestedingen aan ondermode. Niets nieuws aan de horizon. Ook vorig jaar blijven vrouwen de nummer één big spenders als het gaat om mode. Nog steeds winkelen vrouwen liever dan mannen en besteden ze ook hier meer tijd aan. Goh?! Hoe zou dat komen? Anyway, dames blijken ook meer uit te geven aan ondermode dan mannen. Logisch! Vrouwen moeten hun mannen verleiden met een mooi spannend setje en die heb je niet voor 10 euro. Kijk maar eens bij de Hunkemoller. Mannen daarentegen zouden ook eens wat meer geld moeten uitgeven aan ondermode. Aan een fatsoenlijk wit T-shirt misschien?? Maar goed volgens het Gfk kopen voornamelijk de vrouwen het ondergoed voor hun mannen en die blijken minder geld uit te geven als het voor zichzelf is, dus dan houdt het op. Conclusie van Carla's verhaal is dat retailers zich meer op mannen moeten focussen, want dit is een doelgroep met omzet potentie. Maar ja mannen houden niet echt van shoppen. Wat doe je dan als webshop of ouderwetse bricks & mortar shop? Precies! Focussen op service…

Mooi zo’n abonnementen service :-)

Geef een reactie