Fatsoenlijk omgaan met retourzendingen vinden wij wel belangrijk!

Webshops schijnen grosso modo retourzendingen niet zo serieus te nemen aldus de Consumentenbond vorige week. Webshops doen schijnbaar moeilijk bij het terugstorten van de aankoopbedragen, houden verzendkosten in, geven tegoedbonnen terug of nemen het niet zo nauw met de wettelijke bedenktijd van 7 dagen. Ik vind dit zo dom van die webshops! Korte termijn denken. Je raakt je bezoekers op die manier heel snel kwijt. Een klant kan nog zo’n leuk truitje bij je hebben gekocht voor een hele mooie prijs. Als je retourservice shit is, dan is hij die voordelige prijs heel snel vergeten.

Sinds de start van onze shop hebben Robbert en ik (gelukkig!) geen retouren ontvangen. Ja, we hebben een paar maten omgewisseld, maar niemand die zijn bestelling annuleerde. Onze producten zijn simpelweg van goede kwaliteit. Daarnaast bellen we geregeld even na om te zien of alles ok is. Of voor verzending als er twijfel is over het kiezen van de juiste maat. Op basis van deze ervaringen hebben we onze retourregels daarom wat versoepeld. Klanten kunnen hun aankopen kosteloos terugsturen als ze om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn. Geen geouwehoer, T-shirts terugnemen en geld terugstorten. Uiteraard wel in originele verpakking en ongedragen.

Het kan dat de k om één of andere reden ontevreden is over je product. Daarintegen moet je niet vergeten dat hij weer wel super enthousiast kan zijn over je organisatie en je werkwijze. Ook dat kan hij verkopen aan de mensen die dicht bij hem staan. Retouren staan dus hoog in het vaandel bij Witteboorden.

Retourzending webshop

Geef een reactie