Evenementen marketing potentie voor witteboorden?

fashion-trade-showIn het dagelijks leven ben ik druk bezig met retail-producten aan de man te brengen. Zowel aan de grossiers / dealers als direct informeren aan de consument. Om het makkelijk te zeggen, veel op beurzen staan en hangen. Tijdens deze evenementen is het altijd de uitdaging om de aandacht van de klant in de ruimste zin van het woord te trekken. Doormiddel van een flitsende stand maar ook proactief klanten te benaderen kom je op een leuke manier met je klanten in contact.

Maar een beurs is eigenlijk een oer-oude manier van crowdsourcing. De consument ziet jou als bedrijf staan en als ze al bekend zijn met het product krijg je directe feedback van de ervaringsdeskundige zelf.

Ook voor een merk / product wat minder bekend is bij de consument is het heel belangrijk om af en toe eens op een beurs te gaan staan. Door je merk aan de klant te tonen en met de klant in gesprek te gaan, geeft deze direct een mening / visie over het product, er wordt aangevoeld, gevraagd, gepraat en daarna natuurlijk feedback gegeven. Niet altijd directe feedback, maar ook indirect zoals bijvoorbeeld gezichtsuitdrukkingen of de klant blijft staan of niet, hoofdzaak is wel dat je de klant iets mee kan geven wat hij mee naar huis kan nemen. Ook als is het maar een simpele pen of kladblok, de kleinste dingen zijn het die het meest worden gebruikt.

Denk goed na over waar en wanneer je op een beurs gaat staan, wie is de doelgroep en wat doet de doelgroep daar.

Geef een reactie