Echte Mannenbeurs...

Real-men-echte-mannenKomend weekend vindt in de Jaarbeurs Utrecht de eerste editie plaats van de enige Echte Mannenbeurs. Het is een beurs volledig afgestemd op de moderne man van nu. Denk hierbij aan toys for boys, fashion, games, vrouwen, gadgets, bier en carrière mag natuurlijk ook niet ontbreken op een dergelijke beurs! Het had ook iets voor Witteboorden kunnen zijn, maar aangezien we later live gaan dan verwacht, is het niet van toepassing. Bij het lezen van de website Echtemannenbeurs.nl moet ik denken aan een 'Megafestatie' voor volwassen mannen. Kennen we die nog?? In de jaren '90 was de Megafestatie een jaarlijks terugkerende beurs voor jongeren. Ik ben er zelf een paar keer naar toegewenst en keek mijn ogen uit; leuke dames, DJ Charlie Lownoise en andere attracties ;-). Dit soort beurzen richten zich op specifieke doelgroepen en zijn daardoor ideaal voor aanbieders van allerlei soorten producten, omdat zij direct hun publiek kunnen aanspreken. Denk bijvoorbeeld ook aan de Huishoudbeurs en de Margrietfair.

Voor het benaderen van onze doelgroep zullen niet als exposant op een mannenbeurs staan. Ook zullen we onze webshop niet promoten via de 'oude' media, want dan schieten wij teveel schieten met hagel. In het begin zullen wij ons netwerk, dus JOU, aanspreken om ons te promoten, want wij kennen jullie en jullie kennen ons. Andere middelen zijn persberichten naar relevante blogs en websites waar onze doelgroep zijn informatie vandaan haalt. Daarnaast zullen wij met behulp van Google Adwords campagnes ook heel goed instaat moeten zijn om onze doelgroep aan te spreken en daardoor onze online bekendheid te vergroten. Voor een Adwords campagne zullen we de voor ons relevante trefwoorden moeten aangeven, bijvoorbeeld 1. mannen, 2. abonnement, 3. duurzaam, 4. bio katoen, 5. witte T-shirts, maar hier kunnen we ook bepaalde woordcombinaties waar wij niet op gevonden willen worden, uitsluiten, bijvoorbeeld 't-shirts bedrukken'. Onze lokale SEA expert Annelies Beuken heeft ons hierover al voorzien van de nodige informatie. Ze heeft aangegeven dat het best een hele klus is om goede Adwords campagnes op te zetten, omdat je goed moet nadenken op welke trefwoorden je doelgroep zoekt. Wij zijn al eens begonnen met een lijst van mogelijke trefwoorden en die lijst bevat inmiddels honderden woorden...

Ondanks dat wij niet op de Echte Mannenbeurs van Nederland zullen staan, geloven wij wel dat we landelijke bekendheid krijgen bij onze doelgroep. Daar hebben we geen beurs voor nodig...

Geef een reactie