De waarde van een Like button

Je ziet ze tegenwoordig in elke webshop, de Like buttons, van diverse Social Media kanalen, zoals Facebook, linkedin, Twitter, Youtube, etc., zodat je kunt aantonen dat je een 'fan' bent van bepaalde kledingstukken, producten of nieuwsberichten. De populariteit van deze buttons neemt alleen maar toe. Google komt nu met een tegenhanger voor de Facebook like button, Google+1. Voor de ontwikkeling van onze webshop http://www.Witteboorden.nl vragen wij ons natuurlijk ook af of wij dergelijke buttons moeten toevoegen aan de webshop. Resulteren deze like buttons in meer conversie? Gebruiken jullie deze buttons weleens om vrienden te attenderen op een mooi product of interessant nieuwsbericht? Het is algemeen bekend dat consumenten meer waarde hechten aan reviews van vrienden en bekenden, dan aan meningen van onbekenden. In die zin zou de like button zeker interessant zijn voor Witteboorden, want hoe meer 'likes' des te geloofwaardiger wij als merk en product zouden overkomen. Het zijn immers vrienden en bekenden die ons zouden aanbevelen. Echter, om een dergelijk 'vind-ik-leuk' bericht de wereld in te brengen, zal een klant eerst op de Like button eerst moeten klikken. Daar ben ik juist benieuwd naar. Gebruiken jullie de Like button om kleding aan te bevelen? En wanneer? Of wat houd je tegen?

Een gedachte over “De waarde van een Like button”

  • Op Marketingonline.nl staat nu een interessant artikel met als titel 'hoeveel brengt een like op?'

    Lees hier: http://www.marketingonline.nl/nieuws/bericht/hoeveel-brengt-een-like-op/

    Reageren

1 artikel(en)

Geef een reactie