De beller is sneller

Onlangs las ik een artikel over de ervaren service bij een bloedbank. De eerlijke glimlach, de vriendelijke toon naar klanten, de prettige niet standaard ziekenhuis uitstraling van de bloedbank, etc. Alles straalde in de ogen van de schrijver service uit met als gevolg dat zij vol energie de bloedbank weer verliet na de nodige ‘liters’ bloed te hebben afgestaan. Haar verhaal deed mij denken aan hoe ik onlangs service bij diverse winkels heb ervaren. Ze zeggen wel eens dat een slechte ervaring aan meer mensen wordt doorverteld dan een positieve ervaring. Negativiteit blijft schijnbaar hangen. Maar eigenlijk had ik alleen maar 2 positieve herinneringen op mijn netvlies staan.

Begin december vroeg mijn broertje of ik zijn kapotte SSD geheugen kon inleveren bij Mycom. Uiteraard! Wat mij direct opviel was dat Mycom direct heel coulant was. Niets eerst testen, gewoon direct een nieuwe bestellen. Uiteraard wel even de aankoopbon laten zien. Binnen 7 dagen kon ik een vervangende SSD ophalen zonder extra kosten of andere gekke voorwaarden. Top service!

Mijn andere positieve ervaring had ik vorige week bij America Today. In juni had ik daar een trui gekocht, maar deze ging al heel snel lubberen. Deze trui heb ik dan ook afgelopen week terug gebracht. Net als bij Mycom ook hier hetzelfde verhaal. Niet moeilijk doen. Constateren dat de kwaliteit inferieur is en de klant een tegoed bon geven. Super fijn! Op deze manier blijft niet de slechte kwaliteit van de trui bij mij hangen, maar de relaxte houding tav service.

Service levert dus echt wel positieve herinneringen op. Niet alleen de negatieve ervaringen worden onthouden en gedeeld.

Met Witteboorden proberen we jullie ook zoveel mogelijk service te bieden. Niet alleen dmv onze abonnementenservice. Jullie vragen willen we zo snel mogelijk beantwoorden. We schromen ook niet om jullie te bellen ipv een mailtje te sturen. Zoals Robbert altijd zegt: de beller is sneller! Service hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Het zit hem veelal in de kleine dingen…aftersales

 

 

 

Geef een reactie