Alle begin is moeilijk, ook voor LEGO

Bas en ik zitten vaak te stoeien over onze witte T-shirts. Zijn Doen we het wel goed met onze ronde hals en V-hals? Moeten we de strategie veranderen? Gisterenavond had ik bijvoorbeeld een uitgebreid gesprek met Robert van Veen, SEO manager bij Zalando. Tijdens dit gesprek kwamen natuurlijk naar voren hoe wij onze site aan het runnen zijn en hoe het grote Zalando dat doet.

De grote uitdaging voor ons is om in verhouding met Zalando die een skyhigh reclame budget heeft met een bescheiden marketingbudget te werken. Het is dan natuurlijk makkelijk om te roepen dat je YouTube filmpjes moet maken. Of dat je reclame moet maken bij Google Adwords. Heel makkelijk, maar elke euro die wij in marketing stoppen moet wel een hoge ROI hebben. Iedere dinsdagavond zitten wij geregeld afwegingen te maken wat nu het beste is en hoe we daar mee om moeten gaan.

Waar ik dan persoonlijk kracht uit haal, zijn de succesverhalen van kleine bedrijven die door doorzettingsvermogen, creatief bezig zijn en de nodige tegenslagen toch een groot en bekend merk zijn geworden. Deze week kwam ik onderstaand filmpje tegen over het ontstaan van LEGO.

Waarschijnlijk kijken wij over een paar jaar terug naar deze post met de gedachten dat we toen nog niet wisten wat ons te wachten stond. Maar dat we door middel van een goede dosis geluk, doorzettingsvermogen en creativiteit het toch voor elkaar hebben gekregen: een mooi Nederland witte T-shirt merk opgebouwd.

Geef een reactie