De nieuwe wereld van abonnementen

Je begint een webshop gericht op gemak met abonnementen voor mannen. Tijdens het aftasten van de mogelijkheden kom je amper dergelijke concepten tegen. We zijn nu wat verder en er blijken toch heel wat meer webwinkels met abonnementen te zijn. Slecht marktonderzoek of gewoon goed verborgen? Anyway de mogelijkheden voor het online afsluiten van product abonnementen nemen alleen maar toe. Eigenlijk sta je er versteld van hoeveel producten zich lenen voor een abonnementje. Denk aan:

- Thee
- Koffie
- Cadeaus
- Sokken
- Boxershorts en uiteraard …
- Witte T-shirts

Allemaal producten die de meeste mannen meerdere keren per jaar kopen, maar waarvan de aankoop soms te veel moeite kost. Voor die herhalingsaankopen bieden abonnementen gemak en gemak dient de mens. Wanneer biedt een abonnement nu echt gemak in vergelijking met gewoon even naar de winkel lopen? Tot waar moet die service reiken?

Belangrijk bij abonnementen is dat mannen ook echt worden ontzorgd. In mijn ogen houdt het niet op bij niet meer hoeven nadenken over de herhalingsaankopen. Volgens mij moet het verder gaan om dat gevoel van gemak te creëren.

De repeat order moet thuis op de deurmat voor de man liggen wachten na een dag hard werken. Hij moet dan het gevoel hebben van ‘Ah precies wat ik nodig heb, wat een timing!’. Als hij eerst nog bij de buren het pakketje moet ophalen, die toevallig net 2 dagen weg zijn, is het gevoel van gemak weg. Geen gedoe meer met betalingen. Ook fijn! Gewoon automatisch overmaken. Net als bij mijn Pearl contactlenzen. En ga zo maar door…

- Brievenbuspost: thuis op je liggen wachten, terwijl je het niet verwacht
- Timing: periode van herhaling
- Gratis verzenden: geen verborgen extra kosten
- Informeren: consument op de hoogte stellen over vernieuwing
- Automatische incasso: betaling vindt bij iedere herhaling plaats

Mannen willen gemak, echt gemak…

Geef een reactie